Vasaloppsansvarigas intranät

Under Truppen hittar du enkelt kontaktuppgifter till vasaloppsansvariga för alla lag.
Kommunikation sker genom Svenska Lag och WhatsApp-chattgruppen "Vasaloppsgruppen Öna SK".
Taggade till tänderna för Öna SK-dagen
27 jun
Taggade till tänderna för Öna SK-dagen
27 jun
Fotbollsskolan avslutad med glass, diplom och vattenpistoler
24 jun
Dalarnas FF och gäster tränade på Öna IP
23 jun
Fotbollsskolan är igång
16 jun
Klubbkläder: status och information
12 jun
Hjälp till att sprida Öna SK-dagen
11 jun
Öna SK-dagen - anmälan Bobo Trophy öppnar fre 6 juni 18:00
4 jun
Städa Sverige
25 maj
P16 upplever en match med IK Brage
21 maj
Premiär för vårt yngsta lag
20 maj
Öna SK-dagen, lör 28 juni, save the date
17 maj
Fotbollsskolan sista anmälan lör 17 maj
12 maj
Stötta våra ungdomsdomare
10 maj
Nyutbildade ledare
8 maj
Under Truppen hittar du enkelt kontaktuppgifter till vasaloppsansvariga för alla lag.
Kommunikation sker genom Svenska Lag och WhatsApp-chattgruppen "Vasaloppsgruppen Öna SK".
6 jul, 20:49 0 kommentarer
Hej Vasaloppsansvarig. Nu är det dags för dig att börja fylla i flikarna i spreadsheet-dokumentet med vilka som bemannar våra pass. Viktigt att både Funktionär, Telefonnummer och Spelare fylls i för varje rad. Samt att kallelse skickas ut till varje pass genom Svenska Lag. Läs mer på Vasaloppsansvarigs arbetsbeskrivning.
Nytt för i år är att vi erbjuder 2 eller 3 dagar per lag att välja på. Eftersom många har andra åtaganden under veckan och önskar flexibilitet.
Som vanligt är det vårdnadshavare som tar passen och man ansvarar själv för att byta eller ordna ersättare.
För att få ihop alla passen har följande lag även fått fler pass än antal spelare i laget. Dvs bemanna i första hand med vuxen och fyll sen på med ungdomar.
Vi uppmuntrar alla ungdomar/barn att följa med och bidra utefter egen förmåga. Det är ett bra sätt för laget att svetsas samman utanför fotbollsplanen, samt att barnen lär sig att vi behöver arbeta för att få vår förening att fungera.
Läs mer om Öna SK:s funktionärsarbete i Hökberg här: Vasaloppsarbete i Hökberg.
13 feb, 14:57 0 kommentarer
Lilla parkeringen vid majstången och korvkiosken är endast tillåten för de som jobbar i kiosken. All annan personal (vårdnadshavare som är funktionärer) behöver parkera på den bortre parkeringen enligt kartan.
Detta gör vi pga vi har lite mindre parkeringsyta än förra året. Denna parkering har bara en in-/utfart, varför vi inte vill ställa deltagare+publik på den. Markarbete har gjorts på ytan så det ska gå bra att parkera vilken sorts bil som helst.
Samåk gärna så att alla får plats.
2 jul 2024 0 kommentarer
Yes, då var det dags att samla alla till en av årets höjdpunkter när det gäller intäkter till vår kära förening! Som ni vet är dessa insatser helt avgörande för att vi ska kunna fortsätta vara generösa utan höga avgifter. Ett arbetspass blir en möjlighet för både vårdnadshavare och spelare att lära känna varandra genom en positiv ansträngning, där vi vet att åkarna alltid uppskattar vår prestation.
Genomförandet av Vasaloppets tävlingar är svåra att förutse långt i förväg. Både gällande anmälningsläge, väder och annat som kan påverka behovet av antal funktionärer och hur länge vi behövs. Ibland kommer förändringar med kort varsel och vi gör vårt bästa för att i så god tid som möjligt meddela förändringar av arbetspass som sker till följd av detta.
Några småjusteringar av tider har skett sedan det preliminära beskedet i fredags, men lagen har samma dagar och för-/eftermiddagar.
Google Spreadsheet dokumentet som ni ska fylla i med namn och telefonnummer finner ni här. Kallelse ska även skickas ut via Svenska Lag.
Den ni sätter som ansvarig för respektive pass hämtar ut en deltagarlista på plats och checkar av alla. Samt agerar kontaktperson gentemot Christer Litsche och Henrik Rombin Frost, som jobbar varje dag i kontrollen.
Som varje år gäller följande
28 jun 2024 0 kommentarer
Planeringen för sommarveckan 2024 håller på att färdigställas. Återkommer inom kort med detaljerade tider och antal. Arbetspass på 3-4h, med följande preliminära fördelning:
Tors 8 aug 18:00: P div 2
Fre 9 aug 9:30: P div 2, F13/14, P11
Fre 9 aug 12:30: F11/12, PF15/16, F09/10, P11
Fre 9 aug 15:30: F13/14, F09/10, P11
Lör 10 aug 10:00: P12, F13/14, F09/10
Lör 10 aug 13:45: P12, PF15/16, F09/10
Fre 16 aug 18:00: P div 2
Lör 17 aug 9:00: P15, P10, F09/10, PF15/16
Lör 17 aug 12:00: F11/12, P15, P10, F09/10, PF15/16
Lör 17 aug 15:00: F11/12, P15, F09/10
Sön 18 aug 18:00: P div 2
Påminner redan nu om att när arbetspassen spikats ska kallelser skickas via Svenska Lag samt att alla namn och telefonnummer behöver fyllas i Google Spreadsheetet som kommer ut.